onsdag, september 02, 2009

Arbete i stugan

Vi har sovit i stugan i natt. Tyst och skönt! Sen åkte C iväg och fick fönstret lagat som Alex så olyckligt råkade nita. Lagningen gick fort och bra.
Själv har jag rensat mer hallonsnår. Nu ser det verkligen fint ut på just den delen. Men det finns mer hallonsnår på andra platser på tomten. Så nog har jag att göra, men helt klart är det bra motion och betydligt roligare än att trampa runt på en löparmatta på ett gym.

Så råkade det bli hemresa till Rättvik för vi har blivit bjudna på surströmmingsskiva hos syrran. I antikvariet, förmodar jag. Men vi åker tillbaka till stugan i kväll igen för vi har mer att göra där. Bl a ska vi spola vattnet ett par timmar för att sedan ta vattenprov för analys och skicka iväg. Och jag har ju mina hallonsnår.

Vi tar kanske med laptopen ut till stugan

Inga kommentarer: