söndag, september 27, 2009

Liten tuva stjälper stort lass.

Idag skulle jag iväg till Erik o Ann-Marie Grinds målarstudio i Falun för att tillsammans med andra intresserade mandalamålare ha en heldag med penslarna. Allt var packat och klart redan i går kväll (se bild) för en tidig avfärd. Jag gladde mig åt att få fortsätta på en redan påbörjad målning som stått ett tag och väntat på uppmärksamhet.

Vad händer? Vaknar i natt med otäck skrällhosta, frysningar och svettningar. Jag borrar ner ansiktet i kudden och vägrar inse vad som är på väg. Somnar om men vaknar igen av hostan. Det är bara att inse att det inte blir någon kompisträff - förmodligen inte på flera dagar. Så jag stänger av väckarklockan och somnar om.

Så nu sitter jag här vid datorn och tycker synd om mig själv. Jag har ringt återbud till Erik o Ann-Marie. Den här hostan innebär dessutom att jag inte i morgon kan gå till ABF och målargruppen Måndagsmålarna. Jag kan inte heller på kvällen åka till Borlänge för att delta i en samtalscirkel "Filosofiska rummet", där jag sammanträffar med gamla vänner från tiden jag bodde i Borlänge. Det innebär dessutom att jag måste ringa återbud till en vän som jag lovat hämta upp och som har behov av skjuts.

Dessutom bör jag heller inte utgjuta mitt missnöje med sakernas tillstånd annat än telefonledes för att inte sprida dom här otrevliga virusarna vidare.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Sara sa...

Usch vad tråkigt. Krya på dig. Jag hoppas att det går över snabbt!