torsdag, september 17, 2009

Barnbarnen målar om sommarstugan

Idag ska jag lägga in en slideshow som visar hur mina underbara barnbarn Robin, Sanna, Pernilla, Alexander samt pojkvännen Fredrik ger sig i kast med att rödfärga vår sommarstuga.

De har själva planerat och fördelat allt arbetet och har åstadkommit ett mycket gott resultat. Som jag ser det har de lärt sig att samarbeta, organisera arbetet och ta hänsyn till allas åsikter. De har också lärt sig att en sommarstuga kräver underhåll och att det inte bara är att komma dit och sola, bada och fiska. Deras föräldrar försökte först lägga sig i arbetet men blev snart varse att det var bäst att ligga lågt.

Åskan hade knäckt TV-n och någon dator hade ingen tagit med sig så kvällarna ägnades åt planering, diskussioner och diverse spel. På dagarna fanns det även plats för annat än arbete, som bilderna i slideshowen i högerfältet visar.

Jag är mäkta imponerad av hur duktiga ungdomarna är. De kan mycket mer än jag trodde och jag är så glad att jag fick tillfälle att lära mig det.

2 kommentarer:

Peters bildmagi sa...

SV: tack för den jättefina kommentaren. Den värmer.

Sara sa...

Tittade på bilderna... Oj vad barnbarnen kämpade och var duktiga. Jag är också impad!!