lördag, september 12, 2009

Hemköps sortiment av Milko- och Arlaprodukter

Idag har jag fattat beslutet att sluta handla på Hemköp.

De har under alla år gått ut med måttot att värna om närmiljön och närproducerat. Det har de nu verkligen svikit. De tar i stort sett bara in Arlas mejeriprodukter trots att ortsbefolkningen klart sagt ifrån att vi vill gynna Milko.

När jag frågade i Leksands Hemköp varför de inte hade Milko-smör fick jag till svar att Milko inte har något smör att leverera. VILKEN JÄVLA LÖGN! Fram till det datum Hemköp skrev avtal med Arla var det ingen brist på smör! De ljuger!! Så snabbt tar inte smöret slut. I stort sett lika eländigt i Rättvik.

Nu blir det COOP i stället. Och Hellströms i Vikarbyn i Rättvik när jag kollat deras sortiment.
ICA (Mårtas) i Leksand skyltar ute på gatan om att de satsar på Milko. Tyvärr är ICA mer noncharlanta i Rättvik. Eftersom vi bor i Rättvik men lika ofta är i Leksand (sommarstugan) så kommer vi att noga följa utvecklingen. Det är vårt sätt att demonstrera för närproducerat. Hoppas fler följer vår linje.

2 kommentarer:

Taltrasten sa...

Idag söndag, var jag in på Hellströms kollade efter Milkosmör. Icke sa Nicke att det fanns. Det får bli COOP.

Brittis sa...

OK, då vet vi det. De små människornas kamp går vidare.