lördag, september 05, 2009

Omvänd ordning

Idag har det verkligen varit ombytta roller. Min livskollega är ute på vift. I vanliga fall brukar det vara jag.

Han åkte i går em till Västerås där han skulle sammanstråla med ett kamratgäng på flygflottiljen F1 där han arbetade under 60-talet. Det är alltså ett gäng pensionerade fd militärer som under kodnamnet "Månsken" ska glömma sjukdomar o krämpor och vältra sig i minnena av sina ungdomsbravader. Jag önskar att jag var en liten fluga där på flottiljen och kunde lyssna på alla deras historier. Eller det är kanske bäst att jag inte vet nå´t. Jag hoppas i alla fall att han har roligt.

Själv kände jag mig lite ensam och förvirrad och visste inte riktigt vad jag skulle göra med all fritid så jag gick till sängs tidigt. Men idag åkte jag till Borlänge för att lyssna på ett föredrag om Martinus kosmologi. Tyvärr hade föredragshållaren hastigt blivit sjuk så det blev ett informellt filosofisamtal i stället (jag undviker ordet "diskussion" eftersom jag har lärt att det betyder "dis=i sär och quatere=skaka", vilket är just vad anhängare av Martinus kosmologi vill undvika).

Med en rabattkupong på 100:- i näven shoppade jag loss inne på KappAhl i Kupolen och köpte 2 par jeans. Jag var verkligen i stort behov av ett par nya byxor. Ett nytt fodral till mina målarpenslar blev det också på Panduro. Så min dag blev inte misslyckad, direkt.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Tyder på flexibilitet, syrran!! ;o)

Bamses ma sa...

Vilken härlig gubbe du har!!!
Hoppas att han haft kuligt!!'Du fick ju också till det!! Må så gott kram o hälsa