måndag, september 07, 2009

Fildelning är överkurs

Vi har en router som bytts pga åsknedslag. Då tog det hus i helsike, så att säga.
Vi har skaffat en ny router och fick hjälp med installationen och det var inga problem. Men Christers laptop som är kopplad till routern, vill inte vara med. Han får hela tiden meddelandet att det inte går att koppla upp. Trots det så går det om man tar en liten omväg. Trots proffshjälp har inte felet kunnat avhjälpas men ev fattas det några uppdateringar som möjligen ger problemet. Datorn har legat overksam ett längre tag så det är möjligt att den betraktas som stenålders av uppdateringarna. Automatiken får väl jobba på ett tag så kanske det rättar till sig.

Jag är i alla fall glad att min gamla ångmaskin går som ett urverk. Den stånkar och går, tar en himla plats och fläkten låter. Men jag är inte rädd längre, för nu ligger alla bilder och andra viktiga dokument också på en extern hårddisk som en extra säkerhet. Skrivare och scanner är kopplade till ångmaskinen och fötterna snor alltid in sig i sladdhärvorna på golvet, för ännu har jag inte fått ordning på det eländet.

2 kommentarer:

Sara sa...

Skratt.. ser hur dina fötter fastnar bland alla sladdar. Magnus brukar bunta ihop alla våra sladdar med små stripes. Då blir det inte så rörigt under bordet :o)

Brittis sa...

Christers och mitt mentala motstånd mot att krypa in under det trånga utrymmet och "stripsa" alla kablar är så stort att vi t o m hellre trasslar in våra fötter i kablarna och svär långa ramsor.