måndag, september 28, 2009

Nu lurade jag allt virusarna.


I gårdagens inlägg utgjöt jag mitt missnöje över hur ett par små virusar kan stjälpa massor av planeringar. Jag skulle få ställa in en härlig målardag i Eriks o Ann-Maries målarstudio. Dessutom skulle jag idag inte kunna gå på ABF:s målarcirkel Måndagsmålarna och senare i kväll vara tvungen att missa diskussionsträffen "Filosofiska rummet" i Borlänge och då samtidigt bryta löftet att hämta upp en kompis.

Jag hade snuddat vid tanken att jag hade alltför tight schema. Hela fredagen hade jag varit på resande fot med en väninna och hela lördagen var jag på Solsökehem på ett seminarium om "Sömnen, döden och det omedvetna". Tanken hade slagit mig att jag inte borde engagera mig så där hårt. Jag är ju i alla fall snart 70 bast. Men det är ju så roligt.

Så när hostan kom på natten kröp tanken på mig att det här är en reaktion på alltför hetsigt tempo. Och har ni sett på maken! När jag hade beslutat mig för att säga återbud och också gjort det till söndagens målarträff så var hostan och frysningarna som bortblåsta. Jag väntade hela söndagen på att det skulle bryta ut - men icke.

Så nu smiter jag iväg om en stund till träffen Måndagsmålarna och sedan blir det "Filosofiska rummet" i Borlänge ikväll. Hoppas inte virusarna fattar vad jag håller på med. Håll tummarna är ni snälla.

3 kommentarer:

Sara sa...

Håller tummarna allt vad jag kan. Skönt att kunna lura virusarna :o)

Brittis sa...

Jodå, det funkade. Jag smet iväg försiktigt.

Brittis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.