torsdag, september 03, 2009

Krig med hallonsnåren samt surströmmingsskiva


I ett tidigare blogginlägg (från 28 aug) skrev jag om mitt krig mot hallonsnår i stugan. Där lade jag in en bild av hur det såg ut innan jag började mitt rensarbete.
Nu lägger jag in "före" och "efter" så ni förstår vilket mastodontarbete jag gjort. *ler*
Det är nog inte så konstigt att jag är lite stel i kroppen och har lite ont i händerna.

Då var det ett lyckosamt avbrott att Inglasyster ringde och inbjöd oss till surströmmingsmiddag i deras "Antikvarium". Där satt vi i deras inglasade veranda och avnjöt denna delikatess som dessutom samma dag hade upplyfts till att vara ett kosttillskott med helt fantastiska egenskaper. Vilka egenskaper? Det har jag glömt. Men gott var det. Som grädde på moset hade vi en fantastisk solnedgång över Siljan.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Fesat i all ära! Antikvariet i all ära.
Men hur fan kan man äta surströmming instängd i en liten glasbur?
Själv flyttade jag till nån kompis när mamma o pappa förpestade luften hemma..

Brittis sa...

Deras glasbur är inte liten. Den är megastor.