torsdag, september 10, 2009

Kväll i stugan

Vädret har verkligen varit vackert. Som jag skrev i förra inlägget så vaknade jag kl 04.30 och beslöt mig för att (för 1.a gången) lyssna på en talbok jag fått. Jag gillar Grishams deckare och såg med förväntan fram mot bekantskapen. Men först måste jag hitta ON-knappen på CD-spelaren och det hittade jag inte. Men det stod "Play/Pause" och där tryckte jag och kan ni se - den startade! Men resten då? Ett virrvarr av knappar och texter. Hör här: "P-mode", vadå, det här är väl ingen modevisning för CD-spelare! "Prog." ska väl betyda program. Jamen, vadå för program? P1, P2, P3? "Skip/search"+ 2 knappar med konstiga pilar på. "Stop/Off" begriper jag och "Play/Pause" förstår jag också vad det betyder.

Men tror ni det funkade? 1:a skivan gick bra -lite drygt 1 timme. 2:a skivan var värre. Jag råkade dunka spelaren i spisen när jag kokade kaffe och skulle bre mackor och sen var det bara elände. Det var lögn att hitta tillbaka till det ställe jag var på, när den la av. Jag fick "searcha" massor av gånger innan jag kom någorlunda rätt. Så nu får ingen störa mig i fortsättningen förrän en skiva är slut.

På kanten finns det några reglage som det står dels "Hold" och dels "OFF Boost ON" på. Undrar vad det betyder. Dom har jag i alla fall inte rört. Då exploderar väl manicken. Har CD-spelaren stått på i flera år eftersom jag inte rörde det reglaget? Den startade ju i alla fall. Nu ska jag äta lite och sedan lyssna på skiva 3.

Har ni lite tips att komma med beträffande handhavandet av CD-spelaren så tas de tacksamt emot. Max 3 punkter. Mer klarar jag inte.

F ö har jag spolat vattenledningen under 10 timmar nu.Det blir väl några timmar i morgon också. Den här gången fick vattnet ta omvägen genom varmvattenberedaren. Lugn, värmen var inte på. Så har jag setat ett bra tag vid laptopen, sovit ett par timmar på golvet på altanen med en härlig filt på mig och en tjock soldyna under mig. Jag har släpat mycket ris till stora rishögar inför höstens eldning. Men jag fick ta det försiktigt - jag var rejält andfådd. Någon målning blev det inte idag och nu är det för sent. Så det blir nog CD nr 3 och ev lite TV.

Ha de´

Inga kommentarer: