torsdag, september 24, 2009

Önskas. Inopererad mobil med touchknappar



Jag känner just nu en förtvivlad önskan att man snart kan operera in en mobil strax bakom örat och touchknappar på underarmen, t ex.

Barnbarnet Cazzie går på Stiernhööksgymnasiet och i morse skulle hon ha stalltjänst och vara på skolan kl 7. Det var extra viktigt att vara i tid i dag eftersom kompisen som skulle hjälpa till var förhindrad att komma.

Jag släppte av henne vid skolan och svängde snabbt ut på vägen igen för att hinna före en kommande bil.

Hemma igen såg jag att hennes väska låg kvar i bilen. Katastrof! Och min mobil låg på köksbordet! Naturligtvis skrek displayen att det väntade flera missade samtal. Det var bara att köra en vända till.

Just då önskade jag hett att det finns möjlighet att operera in en mobil någonstans, kanske i förbindelse med örat, och med touchknappar lätt tillgängliga på t ex underarmen. Jag minns, att jag såg mobilen på köksbordet och övervägde om den skulle följa med men beslöt att det var onödigt för den korta färden.

5 kommentarer:

Sara sa...

Nej vad irriterande när man är så hjälplös utan sin mobil. Frågan är hur vi klarade oss för 15 år sedan???

Gunilla sa...

Du hade ändå fått köra tillbaka.. så det var väl inte SÅ illa att möta gryningen utefter Siljans strand?

Brittis sa...

Gryningen utefter Siljan? Vem hann se på det?

Jag sa...

jasså! det var du!!! Jag såg nog att trafikdelaren vid infarten till skolan var demolerad i går, och det rejält!

Brittis sa...

Stopp där! Det var inte jag.
Däremot får jag nog fortkörningsböter för en incident i Hofors i dag. En släpvagn med vad jag trodde var rödlysen inför ett vägbygge visade sig vara en fartkamera.