söndag, juli 01, 2007

Äntligen finns jag igen!

En hel vecka med förfärliga abstinensbesvär! Åskan slog ner i en telestation några kilometer från vår sommarstuga. Vi är mycket noga med att koppla bort dator och TV när åskväder är på väg och det var väl tur för annars hade väl allt förstörts. Men vad hjälper det nu när stationen är trasig?

Först trodde vi att vi, dvs jag, hade knappat fel på datorn eftersom det inte gick att koppla upp till nätet. Så naturligtvis försökte jag tappert begripa vad alla inställningar på kontrollpanelen betydde men som tur var försökte jag mig inte på att peta i inställningarna. Vi ringde i stället ADSL-leverantören som kunde meddela att bredbandet låg nere pga åsknedslaget. Och Teracom, som står för ledningarna, hade tydligen fått en ny felsökningsutrustning som dom inte har fått kläm på hur den fungerar(!).

När abstinensen idag blev alltför stor, åkte vi hit till Rättvik och nu sitter jag vid min trogna gamla häck i lägenheten och skriver det här. Vi har faktiskt varit på väg ända sedan kl 10 idag men först hamnade vi hos min bror för att avlämna ett par kalsonger(!) som blivit kvarglömda. Därefter svängde vi ner till syrran för att kolla hur långt de hunnit med tillbyggnaden vilket ändade med att vi hamnade på teater på Gammelgården där de visade sista föreställningen av "Kulla och Mas, vilket kalas!". Sedan har vi haft en lång kaffepaus tillsammans med grannen U som rapporterade om tillståndet i bostadsrättsföreningen (;=O). Så det är inte konstigt att klockan blivit mycket.

I morgon åker vi ut till stugan igen, in i ovissheten om hur tillståndet med vårt bredband är. Det känns som om vi frivilligt beger oss in i de mörka domäner där intighetens osynliga tillstånd råder.

Men det har i alla fall hänt en del under veckan. Återkommer om det.

Inga kommentarer: