söndag, mars 09, 2008

ICA slutar sälja Milkoprodukter

Idag har varit en så´n där dag som inte precis får en att längta efter promenader. Men eftersom vi började mangla mjölk så pallrade jag mig iväg till affären.

Det är inte så långt att gå men nog träffade jag på grannar i alla fall och kunde, som C säger, slå en prat. Tänk jag tror, att aldrig så små pratstunder är viktigt smörjmedel i det mänskliga samspelet. Jag är glad för de här små stunderna.

Närmaste butik är ICA. Men nu har de ju tagit beslutet att sluta sälja Milkoprodukter och gå över till Arlaprodukter. Så nu har C och jag tagit beslutet att sluta handla där. Vi vill stödja de affärer som i mesta möjliga mån tillhandahåller närproducerat och det är absolut inte Arlaprodukterna. Men det är lika bra, för "vår" ICA-butik lägger köttvarorna i stora berg i kyldiskarna och jag är helt övertygad om att temperaturen överst i bergen av köttbullar och falukorv har en temperatur som absolut inte är bra. Så nu blir det Hemköp eller COOP i fortsättningen.

Lite längre att gå men det är ju bra med långa promenader, sägs det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ICA i Orsa och Mora levererar Milkos varor/taltrasten

Brittis sa...

Det var där, det ja