måndag, mars 10, 2008

Svårt få tid på VC.

Jag har i många år haft känning av sviterna efter en operation i en arm. Men på sista tiden har det börjat värka ordentligt och jag kan nu över huvudtaget inte utföra vissa rörelser.

Jag beslöt mig för att för första gången beställa tid hos den läkare som jag blev "tilldelad" när vi flyttade hit för 2 år sedan (jag går hos en annan läkare pga att jag ingår i en medicinsk studie, men det är en annan sak). I morse kl 7.30 ringde jag VC för att beställa tid. Blev uppringd kl 8.20. Helt OK. Tyvärr fanns det ingen tid till "min" läkare och det går inte att beställa tid för annat än just den här veckan. Så är rutinerna. Men vad händer när jag ringer nästa måndag kl 7.30? Tänk om det inte finns tid då heller? Och veckan därpå? Rysk Roulette?

Hur kan samtliga tider vara upptagna trots att jag ringde så tidigt på en måndagmorgon? Att många tider är upptagna av redan bokade återbesök, kan jag förstå. Men alla tider? Finns det möjligen någon gräddfil och hur kommer man i så fall åt den?

Nu fick jag tid till en annan läkare till på fredag, så det ordnade sig i alla fall. Men är det optimal organisation?

Inga kommentarer: