lördag, mars 15, 2008

Smart drag på DalaDemokraten

DD har flyttat sifferkorsordet till sportbilagan. Smart av dom. Nu tvingas man ju öppna även den och det blir ett himla förhandlande med äkta maken om vilken del man ska ha. Så nu kan jag inte undgå att se att det faktiskt existerar något som heter sport. Bra bilder, i alla fall. Och så finns det en nöjesvärld också. Nå´n som heter Perelli, eller liknande, är visst populär. Men Carola, stackarn, har fått ordentligt på tafsen (får man skriva så?).

Jag gillar skarpt Greiders "Rader från Hagen". Dom där stilla, eftertänksamma tankarna blandat med fräna attacker på etablissemanget. Det är ju så vi bör leva. Jag menar, ibland bör vi ägna oss åt navelskåderi eller lyfta blicken mot den vackra värld vi faktiskt lever i. Och ibland bör vi reagera på de tokerier, som kläcks i maktens korridorer. Fortsätt så, Greider! Och jag gillar Sofie Wiklunds orädda inlägg också.

Nu stönar mina yngre syskon när de läser det här "... det är värst vad du är äckligt positiv nu då när det snöar ute och himlen är så grå". Jag svarar: "Japp, det beror på att vi hade en alldeles fantastisk fest igår med några grannar och vänner och jämförde våra erfarenheter från Thailand. Vi hade jättekul" Men vilken disk det blev att ta hand om i morse!

3 kommentarer:

Gunilla sa...

hoppas du är sunt bakis också..

Brittis sa...

Njaaa.

Anonym sa...

exceptionell plats inlägget. Jag ska bokmärke brittis.blogspot.com och checka ut mycket oftare. Jag gillar verkligen webbplats mall