tisdag, mars 18, 2008

Vad har jag gjort, egentligen?

Hoppsan. Nu har det gått flera dagar utan att jag märkt det. Jag menar, utan att jag skrivit något. Hur har det skett? Dagarna har bara gått. När jag försöker komma ihåg vad jag gjort så hittar jag bara små fragment. Är det slöseri med tid eller är det att "bara vara"? Bra eller dåligt? Värt att meditera över, faktiskt.

Men jag har i alla fall målat färdigt en tavla, som jag är ganska nöjd med. Den ska få bli med på vernissage i slutet av april. I söndags tvättade jag de sista av alla lakan som vi har, hemma och i sommarstugan. Det var många, kan jag tala om. Nu ska jag inrikta mig på att ha bara ett extra ombyte i skåpen. Resten ska jag ge bort eller spara tills barnbarnen ska sätta egna bon och behöver något i skåpen. Gamla lakan har en helt annan kvalitet än dagens, inte sant?

I går kväll brottades jag med ett Excel-diagram som jag gnällde över i ett tidigare inlägg. Ni kan tro att det tog tid innan jag lyckades komma på hur jag skulle göra! Men nu är det klart.

Och så har jag nästan läst ut en bok som jag redan läst vid ett annat tillfälle. Och jag som aldrig brukar läsa en bok två gånger! Men den här är värd det. "Gåtornas palats" av Dan Brown. Sedan ska jag ge bort den.

Inga kommentarer: