torsdag, mars 13, 2008

Medicinstudien Hps2 Thrive - fortsättning

I dag har det varit en dag i väntans tider. Väntat på besked från läkaren om blodvärden som ev var alldeles uppåt väggarna. Jag har tidigare skrivit om att jag ingår i en medicinsk studie, Hps2 Thrive där avsikten är att undersöka huruvida man kan öka HDL (det goda kolesterolet) för människor med hjärtbesvär och undersöka eventuella biverkningar av medlet.

Jag har fått reda på att 4 uppmätta ALAT-värden låg på mellan 31 - 43 och CK på drygt 24 sedan jag påbörjade studien. Jag blev verkligen orolig. Ringde läkaren, Hans Larnefeldt, som befann sig på semester och lovade ringa tillbaka idag. Jag var ganska orolig men blev lugnad. Studien drivs i utländsk regi och värdena mäts i annan enhet än man gör i Sverige. Mina värden var alltså helt normala. Skönt. Jag var redo att avbryta studien, faktiskt.

Men jag har fortfarande rejält ont i armen, som opererades för många år sedan. Det har accellererat ordentligt de sista två veckorna. I morgon får jag komma till läkare som förhoppningsvis kan fixa röntgen snabbt. Det skulle inte förvåna mig om skruvar eller vad som nu finns i armen, har ändrat läge eller så. Jag antar att skelettet förändras med åldern - och kanske spikarna också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ville bara göra en snabb kommentar säga att jag är glad att jag hittade din blogg. Tack

Brittis sa...

Tack för den kommentaren. Jag tycker att det är kul att skriva och hoppas att det gläder i alla fall några. Och ibland kanske ge en ledtråd till något.