söndag, mars 15, 2009

En helg med Alex.

I helgen har vi "lånat" vårt barnbarn Alex, en härlig kille på 11 vårar.

I fredags firade vi Nallebrors födelsedag och blev bjudna på middag hos honom och hans stora familj. Alex fann sig väl tillrätta hos "tjejerna". Det blev förståss sent så han sov länge på lördagen.


I går besökte vi Naturmuseet i Kulturhuset där han fick bekanta sig med det omtalade meteornedslaget som bildade Siljansringen för många miljoner år sedan (375, tror jag). Sedan hittade han en HarryPotter-bok på biblioteket, som han inte läst (se bilden). Därefter åt vi lunch på Slöjdtuppen (mycket folk) och sedan kaffegästade vi Inglasyster med make. F ö var det datorn och TV-n som drog.


Idag var han klädd i min morgonrock ända till kl 12.30 men då skickade jag honom till affären för att inhandla glass till fikat och i och med det fick jag på honom kläderna.


Se´n skulle han skickas med tåget hem. När vi stod på perrongen och väntade på tåget visade det sig att pengarna till biljetten var kvarglömda på köksbordet. Nu var goda råd dyra. Jag sade snabbt till honom att vänta på mig och om jag inte hann tillbaka i tid så skulle vi köra honom med bil. Sedan SPRANG jag till bankomaten - hela vägen! Och tillbaka igen! De som känner mig vet, att jag inte tränat på minst två år. Men jag hann! Och visst snuddade jag vid tanken att "tänk om jag glömt att ta hjärtmedicinen".

Nu har jag hämtat andan och sitter här och sammanfattar helgen.

Inga kommentarer: