måndag, mars 09, 2009

Mandala nr 9 Leksandskurbits

Måndag igen och ca 10 cm nyfallen snö bredde ut sig över gångarna på gården. Men vädret var härligt (+1,5 grader) och solen bröt igenom molnen. Jag högg tag i snöskyffeln och skottade gångar i ca en halvtimme men tog det lite lugnare den här gången. Nytt besök på akuten hägrade inte för mig.
Kaffe och två knäckemackor med ost samt FK och därefter Sodukon (stavas det tvärtom?) blev belöningen efter slitet med skyffeln.

Kl 13 var det tid för Måndagsmålarna på ABF. Vilket härligt gäng det är där. Jag sliter med min senaste mandalamålning, Leksandskurbits, och nu var det dags att försöka få fason på mittblomman. Det är den orientaliska delen av målningen och den del som jag lägger ner en stor del av min själ i. Den är inte klar ännu och jag slåss med funderingar kring bakgrunden på mittcirkeln.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den var jättefin
marita

Anonym sa...

håller med! Snyggt!!