söndag, mars 29, 2009

Mandalamålning hos Erik Grind

I dag träffades vi hos Erik Grind i Falun för att måla mandalas. Som vanligt var det gemytligt och trevligt. Till min glädje var Eriks bror, Sören där för att prova på och göra sin första målning. Sören, som tillsammans med sin fru Solveig driver Solsökehem i Sunnansjö har tagit som sin livsuppgift att informera om Martinus kosmologi. En världsbild som jag verkligen ansluter mig till. Vi får väl hoppas att han inte blir så absorberad av målningen att han glömmer vad som är hans verkliga uppgift i det här jordelivet. Jag blev lite betänksam. Han var helt absorberad av målningen. *ler*

Själv hade jag i förväg ritat upp ett mönster som jag kände för. Jag kommer att kalla målningen för Nr 10 Aster Om det kommer att likna en aster är tveksamt. I så fall byter jag namn. Som ni ser är det mycket arbete kvar. Hela kvällen i går gick åt för att rita upp mönstret och det ni ser målat var vad jag åstadkom mellan kl 10-15 med avbrott för lunch. Fort går det inte.
Vad jag ska lägga för färger i de yttre bladen vet jag ännu inte. Kanske i grönt och blått, en glimt av naturen, av grönt gräs och himmel. Vi får se vad det blir till slut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade din mandalamålning via google - inte fullt aktuell kommentar, men den var jättefin!
Du skriver att det var gemytligt med pojkarna Grind, roligt att de har ändrat sig, åtminstone Erik. Sören var det nog inget ont i, men Erik var en supermobbare i skolan. Tala om ulv i fårakläder. Detta är menat som en seriös kommentar, inget spam.

Brittis sa...

Anonym: Tack för din kommentar. Bröderna Grind är verkligen inte bara mysiga utan också de mest hjärtevarma människor man kan stöta på. Kanske är det så att när samvetet vaknar så blir det kraftigare verkan ju sämre samvetet mår. Ingenting ont som inte har något gott med sig.
F ö trevligt att du tycker om mina mandalamålningar. Återkom gärna.

Anonym sa...

I am the first time on this site and am really enthusiastic about and so many good articles. I think it's just very good.