torsdag, mars 26, 2009

En solig torsdag


Ännu en dag till ända. Vackert väder och vi kunde sitta ute ett tag i lä för vinden och sola.


Jag har varit hos frissan och jag har hos bokhandeln inhandlat Hembygdsföreningens nyligen utgivna årsskrift Rättvikskrus. Bilden på framsidan intresserade mig. Den visar en nyupptäckt målning av Carl Larsson men det är faktiskt den avmålade dalmålningen i bakgrunden som jag tycker är speciellt intressant. Det ska bli trevligt att läsa Sune Garmos artikel om målningen, men också om de övriga nyupptäckta "äkta" dalmålningarna från Gärdebyn.


C har gått och hostat en längre tid, har mycket slem i lungorna, svårt att andas och är mycket trött. Han fick en kvällstid till läkare (akut) och kom hem med Kåvepenin och en spruta kortison. I morgon ska han inhandla en inhalator som ska lösa upp slemmet (eller var det vidga luftrören?).


I morgon kl 06.50 kliver jag på bussen för färd till Trädgårdsmässan i Älvsjö. Det ser jag verkligen fram mot. Tänk att få gå en hel dag och dregla över alla vackra blomsterarrangemang!

Inga kommentarer: