lördag, februari 14, 2009

Alexander Broman vann DM Pojkar 35kg i brottning


Idag utspelades Distriktsmästerskapen i brottning på Lugnets idrottsarena. Alexander Broman, Domnarvets BK vann på fall i klassen Pojkar 35 kg. Och det mot en värdig motståndare, Oliver Larsson Falu BK. Bilderna är måhända inte helt rättvisa. Oliver hade minst lika ofta övertaget. (Jag har några bra bilder från det också). Men jag är kanske ursäktad för jag är ju Alex stolta mormor. Till slut fick i alla fall Alex till ett vackert fall och matchen utföll till hans fördel.
Matchen var mycket jämn och ev kan Alex vinst till viss del bero på hans mammas och mormors högröstade och välmenande råd. Åtminstone kan han inte undgått att höra oss.
Alex har tidigare gått i knatteklassen men hade i och med den här tävlingen flyttats till klassen Pojkar. Så han var inte lite nervös inför debuten. Och det gick ju vägen.
Han hade bråttom hem sedan, för han skulle på party, minsann. C och jag firade Alla Hjärtans Dag genom att äta middag på Kinesrestaurangen på Nybrogatan i Falun. En alldeles utmärkt avslutning på utflykten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Mormor! och grattis till den 'som gjorde det' Alex!

Bamses ma sa...

Oh så roligt hälsa och gratta!!!
Dessutom blev jag avis på er för avslutningen på dagen. Tänk om jag hade nån att dela sånt med!!!!
Tag vara på varandra!! Njut av livet ni har kram AL

Kiara Och Kovu sa...

Ja hoppas att ni hade det trevligt o fick god mat. Kram