måndag, februari 02, 2009

Ångmaskinen har fått spel

Nu är det kokta fläsket stekt! Vår stationära gamla häck har fått spel.
Jag har ju återinstallerat Picasa 3 och nu har något hänt med datorn. Utan att jag "bett" om det så börjar den visa bildspel när datorn står oanvänd. (Har jag sett för mycket "Det okända"?).

Jag provade lite olika bildmappar och testade. Jodå, bildspelet startade utan att jag beordrade det. Och plötsligt blev hela skärmen tokig och text och bilder förändrades. En dialogruta dök upp med texten: "Grafikdrivrutinen vtdisp har slutat fungera normalt. Spara och starta om datorn ..."

Jag stängde snabbt av ångmaskinen och nu sitter jag vid laptopen och beklagar mig. Jag har ingen aning om vad jag ska göra. Jag är livrädd för att alla bilder förstörs. Och jag har naturligtvis ingen backup. Jag törs knappt titta på monstret där den står svart och dyster i sitt hörn.

I morgon kontaktar jag min guru i Borlänge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag skulle iaf starta om och avinstallera Picasa. Skaffa ett annat bildhanteringsprogram, tex - (just nu kommer jag inte ihåg vad det heter, men det kommer väl)
jo ACDSee ungefär

/I

Anonym sa...

Lyssna inte på /I