fredag, februari 13, 2009

Strykarkatten blåst av FV AB!

Gå in på min lillsyrras blogg och läs om hur hon blivit blåst av ett sms från FV AB, där man erbjuds att få reda på sin bils andrahandsvärde. Sedan kommer en faktura på 400:-.

Tydligen är erbjudandet format så att det verkar vara en gratistjänst. Syrran hör inte till de lättlurade så priset måste vara väldigt väl gömt.

Hon tänker starta ett veritabelt krig mot företaget och eftersom hon verkligen har mål i mun så ska det bli intressant att följa.

Varningen är i alla fall vidaresänd. Ni andra kan ju hjälpa till också.

3 kommentarer:

Bror sa...

Ja, jag höll åxå på att "gå på" det där. Men jag tänkte att "inget är gratis" så jag klickade på en mkt diskret ljusgrå text som var en länk till "tjänstens villkor". Jag antar att hon missade det....
Där stod alla kostnader..

Brittis sa...

Jojo. Tur att du var observant.

Anonym sa...

*suck* Frågan är om jag orkar bestrida skiten.. Jag tänker anmäla till konsumentverket och skriva till företaget och bestrida fakturan... men till syvende o sist åker jag på att betala.
Dessutom- om man ringer till Kundtjönst så är det en betalfunktion dessutom!*S* Jäkla blufföretag!
Men jag kan "sprida ordet".. akta er för Fordonsvärderingen.se