söndag, februari 08, 2009

Ångmaskinen installerad.

Idag installerade jag under mycket stånk och stön ångmaskinen. Jag ångrar nästan att jag inte gått med på att köpa en laptop.

C byggde en liten pall att ställa burken på för att tillfredställa IT-doktorns anvisningar om en så dammfri miljö som möjligt. Så nu skulle den minsann komma upp en bit från golvet, alla kablar sorterades och buntades så att de inte skulle ringla sig över hela golvet och samla damm.

Liggandes på golvet under datorbänken försökte jag få alla anslutningar att hamna i rätt hål. Skärm, tangentbord, mus, skrivare, scanner, rauter, modem. Jag fick montera upp (eller rättare sagt, ner) en lampa på golvet och till sist var jag tvungen att också rekvirera ett förstoringsglas för att kunna se symbolerna. Och jag som har så svårt att förstå symboler! Jag klarar nästan inte att förstå symbolerna för hiss och toalett när jag är på ett varuhus!

När jag äntligen var klar darrade jag i varenda muskel samt alla rudimenta muskler som jag inte visste att jag har.

Och nu har jag nyss tittat på ett TV-program om den nya tidens krigsherrar. IT-hackarna. De som har den verkliga makten och kan få hela regeringar på knä. Skrämmande. Jag kanske ska börja med röksignaler i stället.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Skönt när datorn funkar.. Det är ju nästan som om respiratorn blivit kidnappad när den inte funkar!
Ialla fall är då jag hopplöst addicted!

Kiara Och Kovu sa...

Mamma, dom kommer bara att hacka röksignalerna oxå. Är övertygad om att det gjorts förut. Säker därför det var så många bakhåll förr i tiden. Så håll dej du till datorn. Annars måste du lära dej (oss oxå) alla signaler ju *fniss*