onsdag, februari 25, 2009

Fortodol kan ge allvarlig leverskada

Eftersom jag använt Fortodol för något år sedan och även skrivit om det på bloggen, så känner jag att jag vill meddela att det har visat sig att Fortodol har förstärkts med otillåten ingrediens, tydligen ända sedan 2004. Det har tydligen orsakat dödsfall både här i Sverige och i Norge samt fall av allvarlig leverskada. Medlet är nu indraget.

Jag har ju vid flera tillfällen skrivit att jag har dåliga levervärden men jag tror inte det beror på Fortodolanvändningan, som f ö bara var under drygt en 14 dagars period. Jag har inte heller haft de symtom som beskrivits i TV. (Däremot hjälpte de ju mycket bra mot värken i knäet *S*).

Jag måste gå bakåt i min almanacka och kolla när jag åt medlet och även kolla hur mina levervärden var före kuren. Men jag är nästan helt övertygad om att mina levervärden var dåliga redan innan.

Inga kommentarer: