söndag, februari 15, 2009

Fiasko i badrummet

Idag skulle vi montera upp en hylla inne i duschen. Ni vet, en sån där vit historia som består av en lodrät stång med några hyllor på. Stången är delad i 4 delar som skjuts in i varandra och i den översta stången placeras en fjäder som gör att stång-h**t kan spännas fast mellan golv och tak.

Felet är bara att våra svenska standardtakhöjder inte passar den importerade smörjan. Använder man alla fyra stängerna + fjädern blir det för högt och skippar man en stång blir det för lågt.

Så jag får komma ihåg att ta med kartongen med alla delarna till Vattenhuset i Borlänge och få pengarna tillbaka när jag har något ärende dit. För inte åker jag 13 mil ToR enbart för stången. Fast det är klart - ett besök på Kupolen sitter aldrig fel.

3 kommentarer:

Jag sa...

hoppsan! Visst blir man galen när det inte fungerar. När du åker kan du åka in på rätt pris i insjön och få tillbaka 22,80 för en majonnäsburk, de tog dubbelt! Helt fel pris alltså, men jag åker inte 3+3 mil heller för 23 kronor.

Anonym sa...

Nej, och till Kupolen vet du ju att Du får sällskap när Du åker.

Anonym sa...

Vem är "Anonym" i det här fallet, då?