fredag, februari 06, 2009

Ångmaskinen kan åter pysa.

Idag blev det en tur till Borlänge för att hämta hem min ångmaskin igen. Nu är den uppboostad till 1,2 GB arbetsminne och IT-doktorn har plockat bort en hel del onödor, städat lite i högsta allmänhet.

Av någon anledning har Google Photo-"någonting" kopplats in så att den visade bildspel med bilderna från "Mina bilder" som skärmsläckare. Och förmodligen räckte inte minnet till för det. Hur det har kopplats in, vet jag inte. Jag har inget minne av att ha gjort det. Men så okunnig som jag är, så kan jag mycket väl ha gjort det utan att begripa någonting överhuvudtaget. Men å andra sidan misstänker jag starkt Picasa 3. Jag har totalt tappat förtroendet för den uppdateringen. Så nu kommer jag att leta efter ett annat bildbehandlingsprogram. Tips emottages tacksamt. Kravet är att det ska gå att skapa album, göra lite enklare bildredigeringar och göra bildcollage med bildtexter SOM GÅR ATT SKRIVA UT PÅ VÅR SKRIVARE. Vår plan är att göra fotoalbum till barn och barnbarn men vi vill alltså ha det i utprintade sidor på vår skrivare.

Jag fick några andra ärenden uträttade i Borlänge också så resan var lyckad. Men jag är ganska trött efter resan så det blir nog inte mer än Let´s Dance på TV i kväll.

3 kommentarer:

Taltrasten sa...

Morsning!! Nu har jag fått erbjudande om uppgradering av Picasa. Men jag kryssade bort det. Behåller min gamla version.

Brittis sa...

Det är nog klokt.

Anonym sa...

Äsch, nog kan ni använda Picasa3!! Det är som att ni tankar en bensinbil med diesel och sen går bilen dåligt. Då skyller ni på bilen och inte på att ni tankat fel. Dessutom talar om för alla att "den bilen går dåligt".
Det är precis som vissa villaägare ringer och skyller på att kranen är felaktig (den ger bara ut kallvatten) när orsaken egentligen är att det saknas hetvatten!
/Bror