tisdag, februari 17, 2009

Syjuntan gav plus minus noll.

I kväll var det syjunta. Glad i hågen tvingade jag C att agera garnvinda medan jag gjorde ett snyggt nystan av härvan med lovikka-garn som jag inhandlat i ortens Garnkällare. Jag är i stort behov av ett par varma vantar så nu hade jag beslutat att det var min tur att få något värmande.

Försedd med garn och strumpstickor av grövsta storleken kilade jag över till M för att färdigställa konstverket. Jag hade inte någon stickbeskrivning men hade lånat en vante av U att ha som förlaga. Först lade jag upp för många maskor, så jag fick riva upp efter ett antal varv. När jag väl fått rätt maskantal och stickat några cm så var det uppenbart att jag hade för grova stickor så vanten blev alldeles för stor för min lilla frökenhand. Så det blev till att riva upp igen. Sen var stick-/syjuntan slut (vi håller styvt på att vi ska vara hemma till kl 21. U och M vill se på House, en elak men bedårande läkare enligt de båda).


Så nu sitter jag hemma och har inte kommit ett enda steg framåt. Dessutom saknar jag stickor av rätt storlek. Så det får bli ett besök hos Garnkällaren i morgon också.

Inga kommentarer: