onsdag, februari 11, 2009

Mandala nr 6:3 Dalarosen

Jag har just färdigställt Mandala nr 6 - trodde jag. Jag tog lite bilder och satt just och tittade lite noggrannare på dom för att välja ut den bästa när jag upptäckte DET. Mittblomman har helt fel färg. Det gula i den måste naturligtvis tonas ner och i stället hämta upp färgen från de omgivande blommorna. Inte sant? Så det är bara att plocka fram färgerna igen. I morgon. I dagsljus.

Och namnet är nog också fel. Förstora bilden, så ser ni de röda, hallonliknande bären. Om jag inte är fel underrättad så är det inte hallon utan i dalmåleriet kallas de visst granatäpplen. Eller är jag helt fel ute? Någon som vet? Hallå, "Textil-Andersson",(Rättvik, Leksand). Du kan ju det här på dina fem fingrar!! Hjälp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han heter Roland!

Snyggt!

Brittis sa...

Jag vet att han heter Roland och jobbar på Kulturhuset i Leksand och är en av författarna till den fantastiska boken om 600 sidor om Dalmåleriet. Hans research är helt otrolig.