fredag, juli 06, 2007

En present till mig

I dag hämtade C under stort hemlighetsmakeri ut ett paket på ICA Fiolen i Rättvik. "En hemlis", sade han. "En present till dig", tillade han. Vad då? frågade jag förståss och var förväntansfullt nyfiken. Till slut kunde han inte hålla inne med hemlisen längre: "En städgrej" sade han. "Jaha", sade jag.

Nåväl, när vi kom till stugan skulle jag packa upp paketet. Det var en så´n där Swivel Sweeper Deluxe, som ni säkert sett i reklamen på TV. Den där som går in under alla möbler och lekande lätt tar upp all kattmat från golvet. Jag har hört från grannar att apparaten är mycket bra, så det ska bli spännande att använda den.

Men först skulle den laddas (den är ju batteridriven). Förväntansfullt stoppade jag in laddaren i eluttaget. Men den bara ramlade ut. Det var bara att konstatera att hela kontaktsatsen satt löst. Så nu måste alltsammans reklameras. C har skickat mail och frågat vad han ska göra. Får se hur lång tid det tar innan den här "affären" är avklarad. Vi har haft gott om "affärer" under årens lopp.

Nyss stod det i tidningen att jorden är mycket mindre än vi trott - hela 5 mm mindre än den tidigare mätningen för 5 år sedan. Snart har vi väl bara ståplats här på jorden!

1 kommentar:

Jag sa...

Det slår aldrig fel, eller hur?

så det där med ståplats, omkretsen på de flesta människor ökar och då räcker inte bara 5 mm per person heller. Trångt blir det.