tisdag, juli 31, 2007

Classic Car week i Rättvik



Så nu har man för första gången beskådat denna folkfest. Jag tog en del kort, men det märks nog att jag är måttligt intresserad av bilarna. Det är folks intresse för bilarna som jag är intresserad av. Och festligheterna. Jag lägger in några bilder. Bilden "från ovan" är tagen från vår balkong.
U (vår granne) och jag tog en tur längs kortegevägen. Det var verkligen festligt. Folk hade parkerat sig med bord och stolar redan tidigt på förmiddagen utefter kortegevägen för att försäkra sig om en bra plats. De hade matkorgar med och på många ställen hade de egna grillar och ordnat det mycket festligt för sig.
Jag måste säga att jag var imponerad av ordningen. Folk hade inte blockerat trottoarerna med sina stolar utan parkerat sig in på gräsmattorna eller alldeles i kanten till gångbanorna. Det gjorde att vi som ville promenera kunde lätt göra det utan att störas av stolar o bord. Vid ett tillfälle, när vi stannat för att prata med några bekanta blev vi vänligt ombedda att flytta lite på oss för "vi störde utsikten över bilarna". När jag sade: "Man ser ju ingenting för det är en massa bilar i vägen" blev det ett riktigt skratt runt omkring.
Senare åt vi tillsammans med U en härlig sallad med vitlöksbröd som C lagat till. Samtidigt hade vi en fin utsikt från vår balkong över folk och bilar.

1 kommentar:

Anonym sa...

hvad jeg ledte efter, tak