onsdag, juli 04, 2007

Promenader, annars dissas jag av grannmaffian!

Tillfälligt hemma på snabbis i Rättvik.
Tyvärr är fortfarande inte linjen ut till vår stuga öppnad efter åsknedslaget. Att det ska ta så lång tid att få ordning på eländet! Kommer nog att begära tillbaka en del på månadsavgiften på abonnemanget.

Har nyss varit hos min underbara husläkare, Ronny Borelius och fått klargjort att min anfåddhet helt säkert beror på dålig kondition och inte på att min hjärtsvikt har förvärrats! Så nu är det promenader som gäller. Måste starta i morgon dag för att hinna träna upp konditionen tills vi flyttar hem till Rättvik igen. Annars får jag inte hänga med på grannmaffians promenader. De går ut kl 8 varje morgon som det inte spöregnar. Och se´n blir det en tur på kvällningen också!

Jag var lite orolig för att jag så lätt blir anfådd. Jag märkte av det efter en genomgången influensa+lunginflammation+ihållande hosta under november/december/januari. Och det var ju på det sättet jag fick svår hjärtsvikt för 7 år sedan. Ett EKG som togs för ca en månad sedan på hjärtkliniken visade att det inte var något fel men jag kände mig inte lugn i alla fall för jag har inte så stort förtroende för EKG-undersökningar. De kunde inte rekognosera min hjärtsvikt förra gången trots att jag var rejält sjuk då. Men R Borelius kunde övertyga mig! Men jag vet ju att min kondition är under all kritik för det har blivit mycket dåligt med motion under det sista året främst p g a flyttningen från hus till lägenhet. Det var ett kraftprov men gav inget flås. Så nu är det promenader som gäller!!! Peppning mottages tacksamt.

Nu måste jag återvända till stugan.
Hej så länge. Hoppas jag snart kommer in på nätet igen.

Inga kommentarer: