lördag, oktober 17, 2009

"Aftonbladet eller Expressen". Gösta Ekmans dilemma


Vädret är underbart och jag hade önskat åka ut till stugan och sedan övernatta där. Men av olika orsaker kom vi inte iväg. Christer sov länge och jag somnade om inne i gästrummet efter kaffet, tidningen och Sudoku. När C vaknade trodde han att jag gått över till grannen så han satt och väntade tills jag överraskande dök upp kl 11, typ. Och det var väl lika bra, för det ska visst bli sämre väder i morgon.

Så nu sitter jag här vid datorn och suger på den söta karamellen att jag har en lång (nåja ganska lång, då) solig dag framför mig att göra vad jag vill med. Ska jag fortsätta på min mandalamålning, Forest Star (se tidigare inlägg)? Eller ska jag fortsätta försöka få någon ordning på mina bilder i datorn? Dom behöver namnsättas och album skapas. Kul jobb faktiskt. Båda alternativen. Nu blir det väl som för Gösta Ekman när han skulle välja mellan Afonbladet och Expressen. Det blev till sist tvångströja och färd till psyket för honom.

Men först blir det en kopp kaffe.

2 kommentarer:

Bror sa...

Vem har fått tvångströja? Nu blir jag oroad.

Brittis sa...

Nämen lillebror, då! Hur står det till med allmänbildningen? *skratt*
Har du inte sett Gösta Ekmans lilla film där han i kiosken står och ska välja mellan Expressen o Aftonbladet? Han blir mer och mer stressad av att behöva göra detta val och filmen slutar med att han förs bort av ett akutteam från psyket iförd tvångströja.