måndag, oktober 12, 2009

Guld i brottning till Alexander Broman

Nu har det hänt igen. Barnbarnet Alexander har kammat hem en guldmedalj på en brottningstävling i Matfors i helgen.

Domnarvets Brottarklubb (DBK) gjorde mycket bra ifrån sig 1 guld, 3 silver och 2 brons. Jag vet inte så mycket om brottning men jag vet att jag är mycket stolt över vad han gjort. Men så har han god support också från tränare och föräldrar. Det enda jag har bidragit med till hans träning är när vi brottats mentalt bl a om vem som får första tjing till datorn när han är här på besök. Ofta avgår han med segern och jag tröstar mig med att det ger honom självförtroende.

Eftersom tidningarna konsekvent vägrar skriva om ungdomars lokala tävlingar (som alltid intresserar vänner o anhöriga för att inte tala om de inblandade själva) så får jag be er att gå in på DBK:s hemsida och själva läsa om det som hänt. Där finns bl a en fin bildserie från tävlingarna. Bilden här i bloggen är stulen därifrån (ursäkta mig, Olivers pappa).

Jag tycker att ortstidningarna är dåliga på att följa upp ungdomsverksamheterna som pågår inom idrotten. Ungdomarna och deras tränare gör ett helt fantastiskt arbete och det borde uppmärksammas mer. De stora rikstävlingarna redogörs noga i så många andra media varför jag tycker att ortstidningarna borde bevaka de mindre tävlingarna bättre med text och foton.

Inga kommentarer: