måndag, oktober 19, 2009

Mandala nr 12, Forest Star snart klar.

I min fantasivärld är detta en bild av en Skogsstjärna. Visserligen ska de vanligen ha 7 kronblad men jag har hittat en bild där blomman hade 8 kronblad så det får vara mitt föredöme.

Jag hade länge bryderi vad jag skulle göra av centrumpartiet men i dag på Måndagsmålarna på ABF i Rättvik beslöt jag måla dit stiliserade ståndare o pistiller.

Nu kan jag inte göra mer förrän jag varit till Kupolen i Borlänge och på Panduro köpt in s k pinlines. Det är färgtuber med en mycket tunn spets som man kan måla konturlinjer med. Jag vill ha tuber med färger som förekommer på tavlan, dvs guld, marinblå, magenta och gulgrön färg. Kanske kopparfärg till ståndarna. Kanske kan jag gå till Garnkällaren här i Rättvik och beställa. De tar hem från Kupolen på beställning. Kan bli lite svårt att beställa rätt färg, bara.

4 kommentarer:

M sa...

Oj vad du producerar!! Blev så förvånad i helgen då kompisar till oss hälsade på och barnen och Ludvig satt och ritade Mandalas hela kvällen! Är det allmänt poppis nu? Någon särskild anledning?

Anonym sa...

Skitfin!

Brittis sa...

M: Mandala kommer ursprungligen från Tibet och ska göra oss uppmärksamma på vårt inre osynliga "jag". Väcker ofta starka känslor. Ge ungarna gradskiva, passare och linjal och låt dom färglägga så ska du se vad de kan åstadkomma. Det finns också numera ritböcker med mönster bara att färglägga. Börjar bli uppmärksammat i västvärlden.

Sara sa...

Den ser jättefin ut!