lördag, oktober 31, 2009

Designbutiken Furutorp i Rättvik

Idag såg jag att designbutiken Furutorp på Storgatan i Rättvik har en tävling som verkar trevlig. Den vill jag delta i.

Namnet på butiken är antagligen en hyllning till det vackra gamla huset som ligger så vackert nere vid Enån nära Enåbadet. När jag var barn (40-talet) hälsade mina föräldrar och jag på där. Det var något trolskt över huset som låg inbäddat i tät granskog och jag minns svagt att man fick gå över en gungande bro för att komma dit. De som då bodde i huset hette Kjell o Märta Aare och hyrde huset under en tid.

Nuförtiden slinker jag ibland in i butiken på Storgatan och köper en Pandoraberlock när jag vill fira något särskilt. Armbandet börjar bli fullt snart. Men det finns minsann andra vackra saker där att glädja sig åt.

2 kommentarer:

Sara sa...

Följde din länk och kollade in butikens blogg. Jättesöt liten affär. Förstår att det är ett nöje att slinka in där och hitta sig något speciellt.

Anonym sa...

Ska du inte vara med och tävla?
//BM