lördag, oktober 10, 2009

Har jag blivit tungsint?

Skulle se "Här är mitt liv" men övergav TV:n för datorn. Programmet var lite avslaget. Av olika orsaker råkade jag "blicka tillbaka" på vad jag skrev under september 2006 på min blogg. Då var vi i full färd med att flytta in i lägenheten här och inläggen jag gjorde var både humoristiska och pigga. Trots att det verkligen var en rörig period (se bilder).

Mina inlägg nu för tiden är betydligt mer tungsinta och jag har mist min humor. Varför? Visserligen har åren från 2006 till nu varit jobbiga bl a pga sjukdom. Men ändå! Vi är ju pensionärer nu och har massor av tid att göra det som ger oss glädje. Men kanske är bristen på god hälsa en mycket viktig faktor. Det här är nog något jag måste vara observant på.

Ni som vill ha inblick i hur jag verkligen är som person, rekommenderar jag att (i högermarginalen) klicka till omkring september 2006 och läsa inläggen där, bl a om allt strul med renoveringen av vår nya lägenhet. Det är nog mera mitt rätta jag. Jag måste försöka hitta tillbaka till den sinnesstämningen.

2 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Ja mamma, vi saknar dej

Brittis sa...

Tack gullet. De orden ger mig kraft att arbeta med problemet.