måndag, augusti 13, 2007

En hejdundrande 40-årsfest






Marita, vår fantastiska svägerska, fyllde 40 år och det firades i Utanåkers bystuga.
Det började med startdricka, tipspromenad och lekar, massor av god mat och dryck. Barnen skötte serveringen och de tog sin uppgift på stort allvar.

Sedan blev det dans till levande musik och Rolf sopade golvet med mig rejält. Jag fick höra sedan att ryktet utanför bystugan förtäljde att jag hade svimmat och ev skulle föras bort med ambulans. Men jag försäkrar - jag snubblade bara på scengolvet, som stack upp en decimeter över dansgolvet.

Som vanligt är i dessa trakter, försiggår mycket av minglandet utanför bystugan i mörkret. Där dryftas mycket av livets väsentligheter, skvaller frodas och kontakter knyts. Inomhus var det dans och det buggades friskt. Men varför fick jag inte bugga med Roger, min son? Han är ju duktig på det. Hade han skrämts av de rykten florerade? Måste fråga.

Marita blev verkligen hyllad och än en gång visar hon vilken fin värdinna hon är. Inga krusiduller där, inte. Och Håkan höll sig snällt i bakgrunden den här gången. Han såg till att ingen förblev törstig.

Marita hade lite försiktigt i sin inbjudan antytt att de inte behövde fler prylar i hushållet. Men ville vi ändå ge något så var det välkommet med lite förstärkning till den SPA-resa som hon planerar. Så hon fick fantasifullt kamoflerade penninggåvor. Från oss syskon och syskonbarn fick hon ett "pengaträd" inslaget i cellofan som syns på en av bilderna.

Vi kom inte i säng förrän kl 3.30 och hela söndagen gick åt till att komma i gängor igen. Så idag känner jag mig i form igen.

PS: Jag har ägnat åtskillig tid till att arrangera bilderna. Hoppas de sitter på sina platser när inlägget öppnas hemma hos er. Men det är kanske att hoppas på för mycket. DS

PSPS: Det gör dom inte alls DSDS





Inga kommentarer: