måndag, augusti 27, 2007

Viktnedgång med akupunktur

I morgon är det dags för nästa besök hos Lena, akupunktören.
Jag kommer att kunna rapportera att mitt sug efter kaffebröd och andra söta saker fortfarande är helt borta.

Däremot har jag vid några tillfällen tagit några salta kex, Knäckis med olivsmak från Wasa till kaffet. Tillsammans med enbart smör på är de himmelskt goda. Lite grönmögelost förhöjer smaken ytterligare. Den salta smaken tillsammans med kaffet är faktiskt gott. Men frågan är om det triggar min smak för småätande. Ska testa det genom att äta dessa kex en tid och därefter sluta abrupt. Det bör ställa problemet på sin spets.

F ö kan jag meddela att ca 2 kg försvunnit. Jag gick först ner 3 kg. Sedan upp 2 kg under Ålandsresan. Nu har jag gått ner 1 kg igen. Det blir ju 2 kg totalt, eller hur? Detta sedan 1 augusti, dvs under 4 veckor. Ingen jättelik nedgång precis, men helt i sin ordning, tycker jag.

Jag undrar hur mycket av vikten som sitter i form av vätska i knäet. Det är fortfarande rejält svullet och jag har fortfarande enorma magplågor då och då av Diklofenak-tabletterna jag fick från sjukhuset. Trots att jag bara tagit 3 stycken totalt. Så nu har jag köpt gurkmejapreparat (Fortodol) på hälsokost. Ska äta 2 st per dag i en vecka, därefter 1 per dag vid behov. Det ska ju vara inflammationshämmande. Får se om det hjälper och inte ger biverkningar.

Inga kommentarer: