söndag, november 22, 2009

Dalmåleri och bara bloggar om mat?

En förfärligt grå och trist dag i dag. Jag försökte locka Christer att vi tillsammans skulle åka till Falun och gå på Dalarnas museum där det pågår en utställning "Dalmåleri". Men han ville inte och då blev det inte av för mig heller att åka iväg. Så dagen har bara gått. Och dessutom slappade vi genom att ta hem thaimat till middag. Det är jättegott. Utställningen får vänta till en annan dag.

En riktig slappardag med andra ord. Så jag har slappat vid datorn också. Det har jag gjort genom att klicka uppe i ramen strax ovanför bloggen på "Nästa blogg". Då ska andra bloggar slumpas fram. Tyckte vid tidigare tillfällen att det skulle kunna vara trevligt att läsa andras bloggar helt slumpvis. Men jag blev avskräckt från att fortsätta för det bara dök upp bloggar med tvivelaktigt innehåll. Ganska deprimerande, faktiskt. Så jag slutade med det. Nu verkar det som om Blogspot/Blogger har städat bland slumpbloggarna men nu har det gått för långt åt andra hållet i stället. 90% är bloggar om mat och så någon enstaka om inredning. Ganska tråkigt när man är så där lagom ointresserad av matlagning. Undrar om Blogspot har en hop prydliga bloggar som ingår i slumpmaskinen och portioneras ut till pryda tanter på 65+?

1 kommentar:

Sara sa...

Ska prova slumpa runt jag också och se vad jag hittar :o)