tisdag, november 10, 2009

Potensgivarna och "Filosofiska rummet"

Jag kom nyss hem från stugan och en träff med "Filosofiska rummet"-gänget. Samtalstemat var "Hälsa i kropp och själ". Det blev livligt samtal, naturligtvis. Vi var 9 personer (tyvärr var en sjuk) och det är bara att konstatera att det är ett härligt gäng som jag lärt känna!

Redan i går åkte jag ut för att elda så det skulle vara varmt och skönt när gästerna anlände. Jag skulle bjuda på buffe´ med te och smörgåsar. Innan jag åkte ut till stugan svängde jag förbi syrran och fick låna en PC-tidning och en bok som hon rekommenderade mig att läsa. Eftersom jag redan packat ner en stickning samt attiraljer för att göra mönstret till en ny mandala (se föregående inlägg) så tänkte jag att det blir nog inte så mycket läsande men det kunde ju bli trevlig sysselsättning senare.

Ute i stugan kokade jag mig en kopp kaffe som jag avnjöt medan jag kollade att elden tog sig. Plockade fram boken för att se vad det handlade om. Två 70+ tanter som levde i det förgångna, så mycket förstod jag. Bäst att läsa lite till. Summan av kardemumman blev att jag läste till kl 24 och fortsatte läsa direkt när jag vaknade i morse. Stickningen och mandalamönstret var bortglömda och jag njöt och skrattade mig igenom hela boken. Den heter "Potensgivarna" och är skriven av Karin Brunk Holmquist. Läs den!

PS Jag hann bli klar med boken i god tid innan gästerna anlände.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att du gillade boken. Att du inte läst tidningen förstod jag direkt - det var nämligen ingen PC-tidning utan en FOTOtidning.

Ha det gott

förresten - var det så där mycket snö därute??

Brittis sa...

Visst ja, men jag köpte en "PC för alla" innan jag åkte in i skogen.

Nej, inte fullt så mycket snö. Jag tyckte bilden visade stämningen. Bilden var från 2008, tror jag.I fortsättningen ska jag noga ange om bilden kommer från annat tillfälle. Det har hänt vid några få tillfällen som jag lagt in bilder från tidigare händelser.

Brittis sa...

Christer har förresten bett att få läsa boken. Är det OK?

Jag sa...

självklart. hihi - ska du köpa Angostura (eller vad det nu va)också?