måndag, november 09, 2009

En natt i stugan och kanske mönstret till en ny mandala.

Om en stund åker jag ut till stugan för att elda och göra det varmt o mysigt tills deltagarna i "Filosofiska rummet" kommer i morgon eftermiddag för ett par timmars intressanta samtal. Jag är övertygad om att det blir lika trevligt som det var förra gången.

Jag ska övernatta därute i skogen och passa på att dra upp mönstret till ännu en mandala. Så det blir till att packa med papper, linjal, gradskiva, passare, miniräknare mm så att jag är försedd med nödvändiga attribut för att göra mönstret. Jag har en bild på min näthinna hur jag vill ha det.

PS: Jag kan inte annat än skratta. När jag letade i Googles bildarkiv efter en lämplig bild på ritverktyg så dök fotot av min senaste mandala, Forest Star, upp bland bilderna i arkivet. Jag hade tydligen använt en del av sökorden i mitt inlägg som rörde det fotot.

Inga kommentarer: