torsdag, november 19, 2009

Ett trevligt uppdrag.

I kväll lovade jag att vara tillgänglig för mina 4 brorsbarn på Hellebergsväg här i Rättvik medan Nallepappa var på jobb i Schweiz och Nallemamma var på hundkurs i Borlänge under några timmar. Det enda som fordrades var att jag skulle vara nåbar på telefon ifall något skulle inträffa.

Jag vet att barnen (4 - 16 år) är underbara så jag var inte ett dugg orolig men fann det bäst att ta en promenad dit och titta till dom vid 20-snåret. Vad hittade jag? Jo, jag överräcktes en vacker bukett rosor där de skrivit ett trevligt kort, tonåringen låg fridfullt på sitt rum och läste och de övriga lekte med Barbiedockor samt ägnade sig åt att sminkövningar på ett dockhuvud. Minstingen var också sminkad själv kunde jag se. Trodde först det var ett blåmärke.

De frågade artigt om jag ville ha kaffe vilket jag lika artigt tackade nej till. När jag lite senare förstod att de gärna ville fika och äta kakor så tackade jag ja. Dock avstod jag från kaffet och och fick ett glas saft i stället. Efter en mycket trevlig pratstund där jag fick mig till livs allt om populära resp. mindre populära lärare, FaceBook-kontakter och sms-vanor tackade jag för mig och kunde lugnad gå hem med min blombukett.