onsdag, juni 28, 2006

En skön dag

Fick en fin dag idag. Åkte planenligt till jobbet för att handla i butiken. Vanligen en resa om 55 minuter. Men jag kom iväg en aning sent, hämtade ut pengar i automaten (man får inte handla på krita som pensionär). Och när jag kom till jobbet hade alla som jag tänkt äta lunch med redan sopat i sig en förmodligen stadig och god lunch. Snopet. Men jag har nästan ett helt häfte matkuponger kvar så det blir fler tillfällen. Jag handlade massor i stället. Hann också prata en hel del med mina gamla arbetskamrater och få mig lite skvaller till livs (visst är det något visst med skvaller?).

I stället ringde jag (välsignade mobil) upp en kollega som var ledig och vi hade ett par trevliga prat-timmar tillsammans. Och hann också smida lite planer.

I Ble skulle jag hämta det allra sista (?), en jättetavla (den berömda Grindslanten) och lämna den till Emaus (hjälporganisationen, ni vet). Tavlan är gammal o gulnad, en reproduktion naturligtvis, men bara guldramen är värd en hel del. På vägen till Emaus tänkte jag att om det nu är stängt för inlämning, då behåller jag tavlan och fyller den med något jag själv skapat. Och kan ni tänka er! Emaus har tydligen inlämning varje dag men just idag var alla på utflykt (stod det på en handtextad lapp på dörren). Belåtet svängde jag ut på gatan igen. Det är nog meningen att jag ska plocka fram oljefärgerna igen. De har legat på hyllan i många år. Faktiskt ända sedan jag (och mina systrar) var på en veckolång internatkurs i målning för flera år sedan och läraren tyckte inte att min akvarell, som jag lagt ner så mycket jobb på, var bra. Jag tycker fortfarande att den var bra, så det så!

Ett besök på ÖB, Dollar Store, Allting och Jula blev det också. Som avslut köpte jag två kluttar till mitt Pandora-armband.

Och nu har vi premiäreldat i spisen. Vi skiter i sotarn. Han kommer inte förrän den 5:e så han får inspektera en sotig spis! Det brinner mycket bra så det blir nog bra det här.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

*asg* Låter som min storasyster redan blivit en "tjurig kärring" som "alla" pensionerade kvinor? Det var på tiden!

Buss på sotarn bara! Och när du ändå är i gång, kan du få ryka på våran hantverkare som aldrig ringer också...

Brittis sa...

Haha, tjurig!? Det kryper av aggressioner i kroppen. Men det är inte bara sotarns fel. Väderomslag, förmodligen.