söndag, juni 11, 2006

Åhhh - NEJ!!!

Hade ett ärende ut till vedbo´n i morse. En hel stapel ved - den yttersta och därmed den 5:e stapeln hade rasat ner och spärrat vägen in i resten av vedbo´n. Vedstapel no 4 är också på väg att rasa. Gräsklipparen stod under veden och jag var naturligtvis orolig att den skadats.

Medan jag studerade förödelsen och funderade på vad jag skulle göra - gräset MÅSTE ju bara klippas - så kom en familj som bor runt sjön och de hjälpte mig att få ut gräsklipparen. Men jag var hela tiden rädd att en stapel skulle rasa. Nu skiter jag i att göra något mer åt veden!

Då skulle jag klippa gräset.... Men det har växt så långt så motorn stannar på vissa ställen där det är extra tjockt. Och så går det inte att starta igen förrän motorn kallnar. Så jag har ömsom klippt och ömsom druckit kaffe och läst. När det blir lite svalare ska jag gå på gräsklipparen igen och ställa knivarna lite högre. Får se om det blir bättre. Nu skulle jag behöva ett glas vin!

Inga kommentarer: