fredag, juni 02, 2006

Ännu en stapel ved

Ännu en stapel med ved = ytterligare 12 kärror ved. Så nu är det 3 x 12 kärror = (låt se nu...) 36 kärror. Det börjar synas i högen. Att den blir mindre, menar jag. Undrar just hur många staplar 7 m3 är? En vända till Rättvik blev det också med sorterade pappershögar. Men det blev bara lite kastat. En del dokumentmappar, dokumentfickor osv hamnade hos Erikshjälpen.

I morgon åker jag till Ble för att serva städpersonalen med mat osv. Allt för att de ska vara så alerta och effektiva som möjligt ;-). Så nu får jag lassa in i bilen sådant som jag redan tagit därifrån! Stekpanna, en kastrull till, tallrikar, glas, bestick, täcken, lakan, kuddar och några solsängsmadrasser. Det finns ju bara 2 sängplatser och vi ska sova över där fram till tisdag. Hela pingsten beräknas gå åt till städning. Och jag får väl fara som en jojo för att få bort det sista innan mopparna når fram i alla skrymslen. Borde kanske hyra en släpkärra. Är det verkligen så mycket kvar? Får göra en bedömning i morgon. Får inte glömma att finnas i stugan på måndag morgon kl 9. Då kommer muraren för att inspektera möjligheten att sätta in en ny braskasett. Se´n vill väl han börja mura nästan direkt. Jag vet, att han ska på semester till midsommar. Hmm, det kan bli knepigt med tajmningen, det här.

Så nu kan jag nog inte blogga på ett tag. Trevlig pingst och kram på er alla.

3 kommentarer:

Bror sa...

Du tycker vedplockning är satans tråkigt så du måste roa dig med att räkna. Hur mycket ved, i kubik räknat, går det i din skottkärra?

Brittis sa...

Tja, inte vet jag hur mycket en skottkärra rymmer men jag räknar för att det är enda sättat att inte sluta så fort det tar emot. Det ger en enorm tillfredställelse att konstatera att NU har jag nått det delmål jag uppställt. I det här fallet att skapa ännu en stapel.

Bror sa...

Det svåra är att göra nåt tråkigt utan att krångla med "delmål", räkna etc. etc. Bara göra det utan att ha nåt att roa hjärnan med! Jag kan det inte.