torsdag, juni 22, 2006

I väntans tider

Det här är en så´n där mellandag. Vi går här och väntar på besök från Skövde. Roger och Fia och barnen Pernilla o Robin är på väg upp. Och Robin har sin flickvän Linda med. Jag längtar verkligen efter dom. Det är alldeles för sällan vi ses.

Vårt furubord har under en längre tid dignat under staplar av dokument, mappar och tidskrifter mm i och med att vi plockat ur huset och jag ville sortera ordentligt innan det går vidare upp till Rvk. Och vilken sortering! Jag har eldat med papper i braskaminen i ett par timmar nu och temperaturen (och röken) har flera gånger satt igång brandvarnaren. Det har blivit en försvarlig hög aska som ska fördelas på allmänningen. Allt bör inte gå i komposten. Nu har allt (nästan) eldats upp från ett misslyckat projekt jag gav mig in i för flera år sedan. Ett projekt som kostat mig både svett, blod och tårar - för att inte tala om pengar och vidbränd självkänsla. Även den där sista lilla resten ska brännas vid tillfälle och i och med det drar jag ett streck över hela det sorgliga projektet. Så det så!

Nu är i alla fall furubordet tomt så det finns plats för hela konkarrongen när de dyker upp. Som flest blir vi 10 pers runt bordet under midsommar.

Glad Midsommar på er alla som råkar läsa det här.

2 kommentarer:

Bror sa...

Misslyckade projekt måste man ha. Annars har man fiskat fegt. Du vet...den som aldrig får bottennapp får heller aldrig nån fisk (de fiskar på fel ställe)...eller ordspråk 2) Fega flicka får aldrig kyssa vackra pojkar.

Anonym sa...

japp, bränn skiten, skåla för erfarenheten.. och lämna det bakom dig..
*kram*