onsdag, juni 07, 2006

Lite stukad

Borde ha tillagt i gårdagens blogg att jag uppdagade att jag glömt ta min hjärtmedicin till råga på allt elände. När jag skulle ta min kvällsdos såg jag i dosetten att morgondosen var orörd. Eftersom jag är lycklig ägare av en blodtrycksmätare så tog jag värdena:

Tisdag kl 21: Blodtryck 165/98 Puls 95 Förhöjda värden. Tog ej den glömda morgondosen
Idag onsdag kl 8: Blodtryck 174/101 Puls 75 Rejält förhöjda värden. Då tog jag min morgondos.
Idag onsdag kl 9.30: Blodtryck 122/73 Puls 67 Normalt som jag brukar ha.

Det var en ordentlig varningsklocka som ringde. Jag har mått så bra så jag trott att jag tom skulle kunna minska dosen men nu inser jag att jag invaggats i falsk trygghet. Mina syskons varningsord ska inte klinga ohörda. Jag ska bara köra lasset i bilen till Rvk, åka till Ble och besöka banken och få mitt avmagnatiserade bankkort aktiverat och tömma förrådet och städa kylskåpet *S*. Se´n ska jag slappa så gott det går på min läckande luftmadrass (det blir så dyrt att loda på stan). Eller varför inte tillbringa några timmar på bibliotekets café med alla dess tidskrifter och böcker samt oräkneliga koppar kaffe! Övernattar i Ble, Rosenbehandling och träff med kosmologivännerna.

Se´n ska jag njuta av sommaren i stugan. Besök mottages gärna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det räckte med varningsklocka!
Du kunde fått en rejäl snyting också. Piller och pauser är viktigare än pengar, pass och piletter för dig just nu.
Kan inte åka upp, men skulle OM jag kunde, ta med mig 25 meter flagglina och surra dig i solstolen. Sen var det väl fan om du skulle köra ved och klippa får och skura stenarna på uppfarten...

Brittis sa...

Tack för din omtanke ;-)