fredag, juni 09, 2006

Nu är det klart - nästan!

Fredag kväll. Vackert väder. Urplocket i Ble klart. Vad kan man mer begära?

Idag har jag rensat kylskåpet i Ble och torkat/tvättat ur det. I går tömde jag "visningsinventarierna" i förrådet (vackra glasburkar med bönor, konserver, syltburkar, målarburkar, trädgårdsdynor mm). Det var inte så mycket men det gav faktiskt ett bra intryck vid visningen av huset. Jag har alltid varit mycket stolt över mitt förråd.

Så nu återstår bara städgrejorna som Kicki behöver för rengöring av golven.

Igår fick jag också en Rosenbehandling. Jag var alldeles yr efteråt. Förmodligen sjönk mitt blodtryck mycket snabbt. Men jag mådde jättebra efteråt. På kvällen träffade jag ju mina kosmologivänner och vi hade en mycket trevlig kväll. Satt ute i ett Kinainspirerat lusthus och talade om väsentligheter. En god potatis/purjo/tomatsoppa avslutade kvällen. Vad kan man mer begära?

Här i stugan är det gott att vara. Roffe kom hit för att låna en flaska "silver" för att prova om det är en infektion han har på tungan som ger obehag. I så fall bör det bli bra efter ett par dagars behandling med kollodialt silver-lösning. Vi hann också diskutera lösningar på hur en ev gäststuga skall byggas. Det kan nog bli riktigt bra. Inger var på golfbanan och försökte bli 2:a i damtävlingen "Nattens drottning". Hon vill inte vinna för då måste hon arrangera nästa års tävling - säger hon. Men jag undrar, jag. Se´n satt Eivor här en stund och pratade. Hon var så trött på att sy gardiner så hon var tvungen att gå ifrån ett tag. Det var nästan så att jag fick lust att ta ett glas vin och fira min semester. Men det blev en stapel ved i stället. Och nu är klockan så mycket så det är dags att nana.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I morgon vill jag läsa "slappardag- Veden låg på tork.".*S*
Själv jobbar jag för fullt med att slöa---

Brittis sa...

jodå, jag ska just till att fila på formuleringen.