tisdag, juni 06, 2006

Jag ska aldrig mer flytta!

Aldrig, aldrig mer, säger jag! De här dagarna har varit hemska. Kicki (jag orkar inte skriva Christina och snart börjar jag väl kalla henne så också) o Sanna kom i lördags kväll till lägenheten. Båda rustade till tänderna med städkläder.

Jag började ana det värsta. Alla skåp o skrymslen var nämligen inte så tomma som jag ville minnas det. Tycks ha förträngt en hel del. Så på söndag morgon var det bara att starta med en rivstart för att tömma garderob för garderob. Båda två jagade mig med trasor och borstar så jag fick sno på för att ligga steget före. Och se´n skulle dom ha käk också! Så det fick bli McDonalds - alla dagarna! Plus lite annat som jag lyckades sno ihop.

I går, måndag var vi upp till Rvk med ett lass i bilen som var lassad upp till taket. Alla släpade och bar, grannarna måtte ha gjort stora ögon. Sanna o Alex var lyckliga för nu fick de bada i badkar medan vi lagade spagetti o köttfärssås (kl 21!). Sen tillbaka till det alltmer ekande huset i Ble.

Idag, tisdag var ännu värre. Då hade tyrannerna fått upp ångan ordentligt. Jag lyckades få en liten andhämtningspaus genom att locka med McDonalds igen. Men kl 16 kroknade lyckligtvis Kicki och en halvtimme senare var det Sannas tur. Så nu är det bara lite i kylskåpet och lite smågrejer i förrådet kvar att tömma. Kicki städar förrådet nästa gång då hon ska ta golven.

Men dagen var minsann inte slut ännu. Jag hade satt på en maskin med lite fintvätt men i hastigheten tryckte jag väl på alla knappar, som jag brukar göra när jag har bråttom. Det resulterade i att maskinen hakade upp sig så allt stannade. Efter många och långa fruktlösa försök att få upp luckan tog jag fram instruktionsboken och lyckades tvångsöppna luckan och få ut tvätten. Så jag stuvade ner den våta tvätten i en ICA-kasse (tack och lov för dom) och tog den med till stugan där den (inte kassen, utan tvätten) nu hänger på tork. Men inte nog med det. Några linnedukar som var preparerade för att manglas i den elektriska kallmangeln som i alla år stått i förrådet skulle jag naturligtvis mangla. En duk var en så´n där Bautaduk så naturligtvis fastnade dukhelvetet i mangeln. Men eftermycket lirkande och en hel del råstyrka fick jag bort duken. Men jag säljer nog mangeln! Om nå´n vill ha den!

Hade tänkt sova över i Ble men den förbaskade luftmadrassen läcker luft så på morgonen är det bara lite kvar. Konstigt nog har jag sovit gott i alla fall (eller det är kanske inte så konstigt). Men eftersom bilen var lassad knökafull så beslöt jag mig för att åka hit ut till stugan och sova över här. I morgon bitti åker jag till Rvk med lasset och sedan tillbaka till Ble igen för att tömma kylskåpet och förrådet (det blir nog bara ett halft lass). Jag måste nämligen ändå till banken i Ble för jag har lyckats få mitt bankkort avmagnetiserat - hur det nu gått till. Sedan kommer jag att sova över där för på torsdag fm ska jag på Rosenbehandling. Gissa om jag ska njuta! Och på kvällen ska jag träffa kosmologivännerna och bättre avkoppling är det svårt att få.

C ringde. I Eskilstuna regnade det så det har inte varit någon flygning på hela dagen!! Och i kväll skulle de ha grillafton!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herrrejävlar! Sicken röra och så du får slita! Stackare. Jag är alldeles förskräckt.
Det måste ju göras, men när du nu tömt det där förbaskade kylskåpet, strejka resten av sommaren. Gör minsta möjliga. Låna getter till stugans gräsmatta? Eller ge fan i't bara!
Låt bli att packa upp, göra i ordning i Rvk. Det springer inte bort. Vem vet? Det blir kanske gjort medan du är i Klint?

Brittis sa...

Mmmm, kanske det.